Ostatnio dodane

Przygotowania do egzaminów zewnętrznych
Wytyczne dotyczące organizowania i przeprowadzania egzaminów w 2020 r.  Przygotowania do egzaminów ...
Wypożyczenia przenośnego sprzętu komputerowego
Regulamin użyczenia szkolnych laptopów i tabletów dla uczniów - pobierz   Wniosek o użyczenie sprz...

Instrukcja korzystania z usługi Teams

Post by Super User
on 07 maj 2020

Aby móc korzystać z usługi Teams należy najpierw zalogować się do Office 365 (instrukcja znajduje się w osobnym poradniku)

Aby w pełni korzystać z usługi Teams zalecane jest logowanie na przeglądarce Microsoft Edge, w przypadku korzystania z innych przeglądarek np. Firefox, Chrome występują błędy.

Po zalogowaniu się na platformę Office 365 wybieramy aplikację Teams.

W kolejnym oknie wybieramy sposób korzystania z aplikacji Teams, możemy zainstalować ją na własnym komputerze A lub skorzystać z wersji otwieranej w przeglądarce B - tą wersję zalecamy.

 

Rodzic w czasie nauki zdalnej

Post by Super User
on 05 maj 2020

Czas nauki zdalnej jest czasem trudnym zarówno dla dziecka jak i dla rodzica. Podczas pobytu w domu dziecko ma wiele przyjemniejszych, w jego odczuciu, zajęć niż siedzenie nad książkami. Często rodzice chcą zmotywować dziecko do nauki, ale nie zawsze wiedzą jak.

Podpowiadamy: ·

Po pierwsze, wsparcie. Rodzic nie musi uczyć się tego samego co dziecko, on już szkołę skończył. Rodzic powinien wspierać – motywować do podjęcia wysiłku, do podjęcia próby poradzenia sobie z zadanym tematem. Wskazać możliwe miejsca poszukiwania wiedzy, wyjaśniać niejasności, słowem: być obok i dopingować. ·

Po drugie, doceniać. Każde dziecko jest inne i w innym czasie osiąga pewne założone cele. Dlatego tak ważne jest zauważenie nawet najmniejszych osiągnięć i powiedzenie o tym głośno. Wzmacnia to w dziecku poczucie własnej wartości i zwiększa chęć do dalszego podejmowania wyzwania. ·

Po trzecie, mówienie o dziecku dobrze. Nie oznacza to otoczenie dziecka kloszem. Często dzieci mówią o sobie „jestem głupi”, „do niczego się nie nadaję”. Takie myślenie o sobie ogranicza ich marzenia i możliwości. ·

Po czwarte, budowanie poczucia własnej wartości. Rolą rodziców jest pomóc wykształcić w dziecku energię i inicjatywę, by znaleźć sposób zrównoważenia swojej słabości. Jest to szczególnie ważne w okresie dojrzewania, bo wówczas często jedynym źródłem poczucia własnej wartości jest akceptacja grupy rówieśniczej. Wiara we własne możliwości może zaprowadzić na sam szczyt, a jej brak powoduje utratę mnóstwa fantastycznych okazji do nauki, zabawy, poznania ciekawych ludzi. ·

Po piąte, motywuj mądrze. W procesie szkolnego uczenia się motywacja odgrywa dużą rolę. Jest siłą pobudzającą do nauki, zdobywania wiedzy i rozszerzania własnych zainteresowań. Od kar lepsze są nagrody, ale stosowanie ich musi być ostrożne. Złotym środkiem jest drobna nagroda, np. w postaci uznania rodziców, pochwały. Dziecko będzie miało poczucie, że rodzice doceniają jego trud i wysiłek włożony w naukę. ·

Po szóste, ucz przez zabawę. Nauka nie musi być tylko siedzeniem przy stole i rozwiązywaniem zadań na kartce. Nauka to czynności wykonywana przez każdego człowieka cały czas, w każdej sytuacji. Pokazanie dziecku innej, przyjemniejszej strony nauki, być może przekona je do dalszego wysiłku. Wspólne podsumowanie nowo nabytej wiedzy w formie zabawy pozwoli też na spędzenie czasu w miłej atmosferze. ·

Po siódme, plan dnia. W naszej codzienności każda czynności ma swój określony czas i miejsce. Rano wstajemy, idziemy do szkoły/ pracy, potem obiad, nauka, zajęcia dodatkowe i tak dalej… W sytuacji nieoczekiwanej zmiany dziecko często się gubi i nie może się odnaleźć. Dlatego tak ważne jest wspólne ustalenie planu dnia : kiedy jest czas na zabawę, a kiedy na naukę. Pozwala to dziecku na odbudowanie poczucia bezpieczeństwa i możliwość zaplanowania podejmowanych działań. Kluczem do sukcesu jest miłość i akceptacja.

Najważniejszą sprawą w zakresie motywowania dzieci do nauki jest ich akceptacja przez rodziców, bez względu na to, co dziecko robi czy jak się zachowuje. Dziecko, które wyrasta w atmosferze akceptacji, poczuciu, że jest kochane  i szanowane, łatwiej przyjmie nasz punkt widzenia. Dziecko, który nabierze wiary i pewności siebie, łatwiej pokona problemy i chętniej będzie stawiało czoła przeciwnościom.

 

Zachęcam do obejrzenia webinarium. :)

 

 

Jak sobie radzić w nowej sytuacji

Post by Super User
on 05 maj 2020

W związku z pandemią koronawirusa na świecie, martwimy się o zdrowie nasze i naszych bliskich, próbujemy odnaleźć się w nowych warunkach, które wynikają z ograniczeń wprowadzonych przez rząd na obywateli. Z dnia na dzień dzieci, nastolatkowie, wszyscy znaleźliśmy się w sytuacji gdzie przedszkola, szkoły podstawowe, średnie oraz uczelnie wyższe zostały zamknięte. Ograniczona została możliwość spotykania się w grupach powyżej dwóch osób, na placach zabaw, w restauracjach i w instytucjach kultury. Te okoliczności z jednej strony mogą powodować radość w związku z brakiem przymusu chodzenia do szkoły, z drugiej strony mogą wzbudzać lęk i napięcie ze względu na brak kontaktów z rówieśnikami, z nauczycielami czy ze zmianą rytmu dnia. Dodatkowo dostęp do mediów 24h na dobę może w niektórych przypadkach powodować niepokój, ze względu zalewającą nas burzę informacyjną. W związku z tym proponuję  poniżej wskazówki, które mogą pomóc efektywnie funkcjonować.

Rytm dobowy

Nagła zmiana w harmonogramie dnia, spowodowana brakiem szkoły, może wpłynąć na przestawienie Waszego dotychczasowego rytmu dobowego. Niektórzy z Was z radością wyłączą poranne budziki, a moment zasypiania przesuną o parę godzin, spędzając ten czas przy komputerze, telefonie lub książce. Oczywiście, ten okres można wykorzystać na odpoczynek od wstawania o 6, 7 rano, jednak pamiętajcie, że drastyczna zmiana rytmu dobowego może nasilić gorsze samopoczucie.

Plan dnia

Duża ilość wolnego czasu, którą obecnie posiadacie, to doskonała okazja do nadrobienia zaległości szkolnych, obejrzenia ciekawych filmów, przeczytania książek. Trzeba to tylko odpowiednio rozplanować. Zachęcam Was do stworzenia planu na najbliższy czas. Możecie w nim uwzględnić powyższe czynności, dodając np. jakie posiłki będziecie gotować danego dnia wspólnie z rodzicem bądź starszym rodzeństwem (a może sami coś spróbujecie przygotować?), kiedy przeznaczycie czas na aktywność fizyczną,itp..

Ograniczenie informacji

Zadbajcie o swoje zdrowie psychiczne poprzez obostrzenie dostępu do mediów społecznościowych, portali informacyjnych, telewizji. Ciągłe odświeżanie stron internetowych może powodować wzrost napięcia i lęku związanego z obecną sytuacją. Warto wprowadzić ograniczenie przyswajania nowych informacji o pandemii, np. poprzez wyznaczenie dwóch lub trzech , w których czytacie/słuchacie wiadomości. Najprościej jest umówić się z samym sobą na konkretny czas czytania o nowych doniesieniach ze świata, np. rano (10min), w południe (15min) i wieczorem(10min).

Aktywność fizyczna

Bycie aktywnym to podstawa dbania nie tylko o zdrowie fizyczne, również o psychiczne. Zadbajcie o siebie! Wykonujcie ćwiczenia w domu, wyjdźcie na spacer z rodzicem, ćwiczcie głębokie oddechy. Dobrze jest spożywać zdrowe posiłki, ograniczyć ilość słodyczy i słodkich napojów gazowanych.

Kontakt interpersonalny

Jako istoty społeczne potrzebujemy kontaktu z innymi ludźmi. Najbliższy okres to również okazja do spędzania czasu z najbliższymi w innej formie. Warto wyciągnąć gry planszowe lub przygotować filmy na wspólny seans.

Higiena  

Zadbajcie o przestrzeganie zasad higieny, które zostały opisane przez Światową Organizację Zdrowia. Niektóre z ograniczeń wprowadzonych przez rząd mogą wzbudzać w Was złość i poczucie ograniczenia Waszej wolności. Warto wtedy przeczytać w rzetelnych źródłach informacji czemu służą te obostrzenia i pamiętać, że jest to terminowe rozwiązanie, które nie będzie trwać wiecznie.

Radzenie sobie ze stresem 

Odczuwanie napięcia w obecnej sytuacji nie jest czymś nadzwyczajnym. Pomaga nam dostrzec niebezpieczeństwo i odpowiednio szybko na nie zareagować. W tym przypadku, np. ze względu na lęk o nasze zdrowie, jaki i zdrowie naszych bliskich, jesteśmy wyczuleni na przestrzeganie bardziej rygorystycznych zasad higieny.

Jeżeli czujecie potrzebę  porozmawiania, gdyż trudno jest Wam poradzić sobie z jakimiś problemami, a może chcecie powiedzieć o czymś dla Was ważnym, radosnym - zachęcam do kontaktu ze mną przez komunikator. Jestem dostępna dla Was  i Waszych Rodziców od poniedziałku do piątku od 8.00 do 11.00 na komunikatorze. Można oczywiście pisać do mnie w innym czasie. Na pewno odpowiem. J J J

Pedagog szkolny

 Anna Duda

Drodzy Uczniowie i rodzice

Post by Super User
on 05 maj 2020

Znaleźliśmy się w trudnej dla nas wszystkich sytuacji. W związku z pandemią koronawirusa na świecie, martwimy się o zdrowie nasze i naszych bliskich, próbujemy odnaleźć się w nowych warunkach. Ograniczona została możliwość spotykania się w grupach powyżej dwóch osób, na placach zabaw, w restauracjach i w instytucjach kultury. Te okoliczności z jednej strony mogą powodować radość w związku z brakiem przymusu chodzenia do szkoły, z drugiej strony mogą wzbudzać lęk i napięcie ze względu na brak kontaktów z rówieśnikami, z nauczycielami czy ze zmianą rytmu dnia.  Kochani uczniowie w związku z tym proponuję Wam wskazówki, które mogą pomóc efektywnie funkcjonować.

 

  1. Wstawaj codziennie o podobnej porze.
  2. Zjedz pożywne śniadanie.
  3. Miej porządek na biurku.
  4. W czasie odrabiania lekcji odłóż telefon, nie oglądaj TV.
  5. Sprawdzaj wiadomości od nauczycieli.
  6. Planuj pracę w ciągu dnia.
  7. Rób przerwy co 45 minut.
  8. Myśl pozytywnie, myj często ręce, zostań w domu.
  9. Pamiętaj o odpoczynku.
  10. Znajdź czas na zabawę, rozmowy z rodzicami, wyjdź z rodzicem na spacer, pograjcie w gry planszowe. A może zaplanuj z mamą, tatą, rodzeństwem, co można przygotować na obiad.
  11. Pamiętaj o aktywności fizycznej. Proste ćwiczenia można wykonywać w domu: przysiady, pajacyki, skłony itp.. A wiesz, że możesz pomóc mamie w porządkach i to już też jest aktywnośc fizyczna? 

 

Jeżeli macie ochotę za mną porozmawiać, ponieważ coś jest dla Was trudne, ważne, może wydarzyło się coś wesołego i chcecie o tym opowiedzieć- zachęcam do kontaktu ze mną przez komunikator. Jestem dostępna dla Was i Waszych Rodziców od poniedziałku do piątku od 8.00 do 11.00 na komunikatorze. Można oczywiście pisać do mnie w innym czasie. Na pewno odpowiem. :) :) :)

 

Pedagog szkolny

 Anna Duda

Chroń dziecko w sieci

Post by Super User
on 12 luty 2019
[/bt_youtube]

 

Szkodliwe treści

Szkodliwe treści to materiały, które mogą mieć negatywny wpływ na rozwój i psychikę dzieci i młodzieży. Dzieci mogą na nie trafiać celowo lub przypadkowo, np. poprzez mylne wyniki wyszukiwania, spam czy reklamę.

Do szkodliwych treści zazwyczaj zalicza się:

  • treści pornograficzne, w tym materiały prezentujące relacje seksualne z wykorzystaniem przemocy oraz nietypowe i dewiacyjne zachowania seksualne;
  • treści prezentujące przemoc i okrucieństwo, np. w filmach bądź brutalnych grach komputerowych;
  • treści promujące zachowania autodestrukcyjne – samookaleczenia lub samobójstwa, bądź zachowania szkodliwe dla zdrowia, np. wyniszczające diety (tzw. ruch pro-ana), zażywanie narkotyków lub dopalaczy;
  • treści dyskryminacyjne, nawołujące do wrogości lub nienawiści wobec różnych grup społecznych, narodowościowych, religijnych lub osób.

 

Wpływ na dzieci

Kontakt z takimi materiałami często powoduje wystąpienie wysokiego poziomu negatywnych emocji oraz zaburza prawidłowy rozwój i obniża poczucie bezpieczeństwa dziecka.

Pornografia oglądana przez dzieci i młodzież może kształtować w nich fałszywe poglądy na sferę seksualności i stanowić wypaczoną edukację seksualną. Wyniki badań potwierdzają, że częsty kontakt dzieci z tego rodzaju treściami może prowadzić do problemów w sferze seksualności w późniejszym wieku.

Wyniki wielu badań potwierdzają także, że kontakt z przekazami pełnymi przemocy, np. poprzez gry komputerowe, może mieć negatywny wpływ na psychikę dzieci i prowadzić do większej tolerancji na przemoc lub wręcz agresji.

 

Skala zjawiska

Młodym ludziom trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez internetu. Około 30% nastolatków pozostaje online cały czas niezależnie od miejsca pobytu, a 93,4% codziennie korzysta z internetu w domu (badania Nastolatki 3.0 – NASK, 2016).

Jak wynika ze statystyk internetowych, ogółem niemal jedna trzecia (32%) polskich dzieci w wieku 7–18 lat miała kontakt z erotyką i pornografią w Internecie. Starsza młodzież miała styczność z takimi materiałami częściej, ale nawet w przypadku dzieci w wieku 7–12 lat było to 27% (Megapanel PBI dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, 2015).

Jednocześnie aż 23% rodziców w ogóle nie rozmawiało z dziećmi o bezpieczeństwie w sieci, a spośród tych, którzy to robili, tylko połowa poruszała temat niebezpiecznych treści (Orange, 2016).

 

Czytaj więcej: http://www.dzieckowsieci.pl/

 

Źródło: http://www.dzieckowsieci.pl/