Ostatnio dodane

Rozpoczęcie roku szkolnego
Rozpoczęcie roku szkolnego 2020/21 to szczególne święto- powrót w mury szkoły po prawie roku pandemi...
Wyjście 1C
  Dnia 8.09.2021 r. klasa I c odwiedziła Muzeum Ziemi Złotowskiej, Spichlerz Złotowski oraz Za...
UROCZYSTY BAL Z OKAZJI 60-LECIA SZKOŁY
Dyrekcja i Rada Rodziców Szkoły Podstawowej nr 2 im. Adama Mickiewicza w Złotowie zapraszają absolwe...

mLegitymacja

Post by Super User
on 18 kwiecień 2021

Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.

W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp.

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia - w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).

mLegitymację należy dodać na własnym urządzeniu w aplikacji mObywatel wydanej przez Ministerstwo Cyfryzacji. Obecnie, funkcjonalność mLegitymacja dostępna jest dla użytkowników urządzeń z systemem Android w wersji min. 6.0 lub system iOS (wersja 10.3 lub nowsza).

mObywatel to bezpłatna i oficjalna rządowa – publiczna aplikacja mobilna na smartfony. Dzięki niej zyskasz dostęp do elektronicznych dokumentów i usług. Wydawana jest przez polski rząd, a za jej rozwój odpowiada zespół Ministerstwa Cyfryzacji. Aplikacja to obecnie cztery usługi. mTożsamość, której używać można, np. odbierając przesyłki polecone na poczcie, w pociągach Intercity i Polregio, ale również wszędzie, gdzie nie jest potrzebny tradycyjny, plastikowy dowód osobisty. mLegitymacja szkolna – czyli cyfrowa wersja legitymacji szkolnej uprawniająca do wszystkich ustawowych ulg i zniżek. mLegitymacja studencka – legitymacja studencka potwierdzająca przynależność do uczelni, dająca ustawowe zniżki. mPojazd – elektroniczny dokument przygotowany z myślą o właścicielach i współwłaścicielach pojazdów. eRecepta – dostęp do listy niezrealizowanych recept, wystawionych dla Ciebie i Twoich bliskich. Polak za granicą – podpowie, co zrobić w razie kłopotów podczas wyjazdu.

Link do oficjalnego źródła aplikacji mObywatel:

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.nask.mobywatel

 

Podstawa prawna:

  1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 939 ze zm.).
  2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 października 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych: (Dz.U. 2018 poz. 2011)

 

Aby uruchomić mLegitymację należy:

1. Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (wniosek mLegitymacja do pobrania). Wnioski prosimy przekazywać do sekretariatu lub wysłać skan na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

2. Wraz z wnioskiem należy jako załącznik dodać zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą.

Fotografia powinna być kolorowa o wymiarach 35 × 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70–80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, z widocznymi brwiami, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami. Zdjęcie powinno być w formacie .jpg o rozmiarze maksymalnie 1MB i wymiarach nie większych niż 496 pikseli na wysokości x 354 pikseli na szerokości oraz rozdzielczości 100dpi.

3. Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.

4. Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.

 

mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:

  • na wniosek rodziców ucznia (opiekuna prawnego), w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna;

  • z urzędu w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej bądź przejścia ucznia do innej szkoły (§ 24 ust. 4a rozporządzenia MEN z 26 kwietnia 2018 r.).

 

Pliki do pobrania:

Wniosek o wydanie mLegitymacji (pobierz wniosek)

Instrukcja obsługi mLegitymacji dla uczniów i studentów (Pobierz instrukcję)

Procedura udostępniania mLegitymacji szkolnej (Pobierz procedurę)

Regulamin mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel (Pobierz regulamin)

 

 

Instrukcja korzystania z usługi Teams

Post by Super User
on 07 maj 2020

Aby móc korzystać z usługi Teams należy najpierw zalogować się do Office 365 (instrukcja znajduje się w osobnym poradniku)

Aby w pełni korzystać z usługi Teams zalecane jest logowanie na przeglądarce Microsoft Edge, w przypadku korzystania z innych przeglądarek np. Firefox, Chrome występują błędy.

Po zalogowaniu się na platformę Office 365 wybieramy aplikację Teams.

W kolejnym oknie wybieramy sposób korzystania z aplikacji Teams, możemy zainstalować ją na własnym komputerze A lub skorzystać z wersji otwieranej w przeglądarce B - tą wersję zalecamy.

 

Drodzy Uczniowie i rodzice

Post by Super User
on 05 maj 2020

Znaleźliśmy się w trudnej dla nas wszystkich sytuacji. W związku z pandemią koronawirusa na świecie, martwimy się o zdrowie nasze i naszych bliskich, próbujemy odnaleźć się w nowych warunkach. Ograniczona została możliwość spotykania się w grupach powyżej dwóch osób, na placach zabaw, w restauracjach i w instytucjach kultury. Te okoliczności z jednej strony mogą powodować radość w związku z brakiem przymusu chodzenia do szkoły, z drugiej strony mogą wzbudzać lęk i napięcie ze względu na brak kontaktów z rówieśnikami, z nauczycielami czy ze zmianą rytmu dnia.  Kochani uczniowie w związku z tym proponuję Wam wskazówki, które mogą pomóc efektywnie funkcjonować.

 

  1. Wstawaj codziennie o podobnej porze.
  2. Zjedz pożywne śniadanie.
  3. Miej porządek na biurku.
  4. W czasie odrabiania lekcji odłóż telefon, nie oglądaj TV.
  5. Sprawdzaj wiadomości od nauczycieli.
  6. Planuj pracę w ciągu dnia.
  7. Rób przerwy co 45 minut.
  8. Myśl pozytywnie, myj często ręce, zostań w domu.
  9. Pamiętaj o odpoczynku.
  10. Znajdź czas na zabawę, rozmowy z rodzicami, wyjdź z rodzicem na spacer, pograjcie w gry planszowe. A może zaplanuj z mamą, tatą, rodzeństwem, co można przygotować na obiad.
  11. Pamiętaj o aktywności fizycznej. Proste ćwiczenia można wykonywać w domu: przysiady, pajacyki, skłony itp.. A wiesz, że możesz pomóc mamie w porządkach i to już też jest aktywnośc fizyczna? 

 

Jeżeli macie ochotę za mną porozmawiać, ponieważ coś jest dla Was trudne, ważne, może wydarzyło się coś wesołego i chcecie o tym opowiedzieć- zachęcam do kontaktu ze mną przez komunikator. Jestem dostępna dla Was i Waszych Rodziców od poniedziałku do piątku od 8.00 do 11.00 na komunikatorze. Można oczywiście pisać do mnie w innym czasie. Na pewno odpowiem. :) :) :)

 

Pedagog szkolny

 Anna Duda

Rodzic w czasie nauki zdalnej

Post by Super User
on 05 maj 2020

Czas nauki zdalnej jest czasem trudnym zarówno dla dziecka jak i dla rodzica. Podczas pobytu w domu dziecko ma wiele przyjemniejszych, w jego odczuciu, zajęć niż siedzenie nad książkami. Często rodzice chcą zmotywować dziecko do nauki, ale nie zawsze wiedzą jak.

Podpowiadamy: ·

Po pierwsze, wsparcie. Rodzic nie musi uczyć się tego samego co dziecko, on już szkołę skończył. Rodzic powinien wspierać – motywować do podjęcia wysiłku, do podjęcia próby poradzenia sobie z zadanym tematem. Wskazać możliwe miejsca poszukiwania wiedzy, wyjaśniać niejasności, słowem: być obok i dopingować. ·

Po drugie, doceniać. Każde dziecko jest inne i w innym czasie osiąga pewne założone cele. Dlatego tak ważne jest zauważenie nawet najmniejszych osiągnięć i powiedzenie o tym głośno. Wzmacnia to w dziecku poczucie własnej wartości i zwiększa chęć do dalszego podejmowania wyzwania. ·

Po trzecie, mówienie o dziecku dobrze. Nie oznacza to otoczenie dziecka kloszem. Często dzieci mówią o sobie „jestem głupi”, „do niczego się nie nadaję”. Takie myślenie o sobie ogranicza ich marzenia i możliwości. ·

Po czwarte, budowanie poczucia własnej wartości. Rolą rodziców jest pomóc wykształcić w dziecku energię i inicjatywę, by znaleźć sposób zrównoważenia swojej słabości. Jest to szczególnie ważne w okresie dojrzewania, bo wówczas często jedynym źródłem poczucia własnej wartości jest akceptacja grupy rówieśniczej. Wiara we własne możliwości może zaprowadzić na sam szczyt, a jej brak powoduje utratę mnóstwa fantastycznych okazji do nauki, zabawy, poznania ciekawych ludzi. ·

Po piąte, motywuj mądrze. W procesie szkolnego uczenia się motywacja odgrywa dużą rolę. Jest siłą pobudzającą do nauki, zdobywania wiedzy i rozszerzania własnych zainteresowań. Od kar lepsze są nagrody, ale stosowanie ich musi być ostrożne. Złotym środkiem jest drobna nagroda, np. w postaci uznania rodziców, pochwały. Dziecko będzie miało poczucie, że rodzice doceniają jego trud i wysiłek włożony w naukę. ·

Po szóste, ucz przez zabawę. Nauka nie musi być tylko siedzeniem przy stole i rozwiązywaniem zadań na kartce. Nauka to czynności wykonywana przez każdego człowieka cały czas, w każdej sytuacji. Pokazanie dziecku innej, przyjemniejszej strony nauki, być może przekona je do dalszego wysiłku. Wspólne podsumowanie nowo nabytej wiedzy w formie zabawy pozwoli też na spędzenie czasu w miłej atmosferze. ·

Po siódme, plan dnia. W naszej codzienności każda czynności ma swój określony czas i miejsce. Rano wstajemy, idziemy do szkoły/ pracy, potem obiad, nauka, zajęcia dodatkowe i tak dalej… W sytuacji nieoczekiwanej zmiany dziecko często się gubi i nie może się odnaleźć. Dlatego tak ważne jest wspólne ustalenie planu dnia : kiedy jest czas na zabawę, a kiedy na naukę. Pozwala to dziecku na odbudowanie poczucia bezpieczeństwa i możliwość zaplanowania podejmowanych działań. Kluczem do sukcesu jest miłość i akceptacja.

Najważniejszą sprawą w zakresie motywowania dzieci do nauki jest ich akceptacja przez rodziców, bez względu na to, co dziecko robi czy jak się zachowuje. Dziecko, które wyrasta w atmosferze akceptacji, poczuciu, że jest kochane  i szanowane, łatwiej przyjmie nasz punkt widzenia. Dziecko, który nabierze wiary i pewności siebie, łatwiej pokona problemy i chętniej będzie stawiało czoła przeciwnościom.

 

Zachęcam do obejrzenia webinarium. :)

 

 

Jak sobie radzić w nowej sytuacji

Post by Super User
on 05 maj 2020

W związku z pandemią koronawirusa na świecie, martwimy się o zdrowie nasze i naszych bliskich, próbujemy odnaleźć się w nowych warunkach, które wynikają z ograniczeń wprowadzonych przez rząd na obywateli. Z dnia na dzień dzieci, nastolatkowie, wszyscy znaleźliśmy się w sytuacji gdzie przedszkola, szkoły podstawowe, średnie oraz uczelnie wyższe zostały zamknięte. Ograniczona została możliwość spotykania się w grupach powyżej dwóch osób, na placach zabaw, w restauracjach i w instytucjach kultury. Te okoliczności z jednej strony mogą powodować radość w związku z brakiem przymusu chodzenia do szkoły, z drugiej strony mogą wzbudzać lęk i napięcie ze względu na brak kontaktów z rówieśnikami, z nauczycielami czy ze zmianą rytmu dnia. Dodatkowo dostęp do mediów 24h na dobę może w niektórych przypadkach powodować niepokój, ze względu zalewającą nas burzę informacyjną. W związku z tym proponuję  poniżej wskazówki, które mogą pomóc efektywnie funkcjonować.

Rytm dobowy

Nagła zmiana w harmonogramie dnia, spowodowana brakiem szkoły, może wpłynąć na przestawienie Waszego dotychczasowego rytmu dobowego. Niektórzy z Was z radością wyłączą poranne budziki, a moment zasypiania przesuną o parę godzin, spędzając ten czas przy komputerze, telefonie lub książce. Oczywiście, ten okres można wykorzystać na odpoczynek od wstawania o 6, 7 rano, jednak pamiętajcie, że drastyczna zmiana rytmu dobowego może nasilić gorsze samopoczucie.

Plan dnia

Duża ilość wolnego czasu, którą obecnie posiadacie, to doskonała okazja do nadrobienia zaległości szkolnych, obejrzenia ciekawych filmów, przeczytania książek. Trzeba to tylko odpowiednio rozplanować. Zachęcam Was do stworzenia planu na najbliższy czas. Możecie w nim uwzględnić powyższe czynności, dodając np. jakie posiłki będziecie gotować danego dnia wspólnie z rodzicem bądź starszym rodzeństwem (a może sami coś spróbujecie przygotować?), kiedy przeznaczycie czas na aktywność fizyczną,itp..

Ograniczenie informacji

Zadbajcie o swoje zdrowie psychiczne poprzez obostrzenie dostępu do mediów społecznościowych, portali informacyjnych, telewizji. Ciągłe odświeżanie stron internetowych może powodować wzrost napięcia i lęku związanego z obecną sytuacją. Warto wprowadzić ograniczenie przyswajania nowych informacji o pandemii, np. poprzez wyznaczenie dwóch lub trzech , w których czytacie/słuchacie wiadomości. Najprościej jest umówić się z samym sobą na konkretny czas czytania o nowych doniesieniach ze świata, np. rano (10min), w południe (15min) i wieczorem(10min).

Aktywność fizyczna

Bycie aktywnym to podstawa dbania nie tylko o zdrowie fizyczne, również o psychiczne. Zadbajcie o siebie! Wykonujcie ćwiczenia w domu, wyjdźcie na spacer z rodzicem, ćwiczcie głębokie oddechy. Dobrze jest spożywać zdrowe posiłki, ograniczyć ilość słodyczy i słodkich napojów gazowanych.

Kontakt interpersonalny

Jako istoty społeczne potrzebujemy kontaktu z innymi ludźmi. Najbliższy okres to również okazja do spędzania czasu z najbliższymi w innej formie. Warto wyciągnąć gry planszowe lub przygotować filmy na wspólny seans.

Higiena  

Zadbajcie o przestrzeganie zasad higieny, które zostały opisane przez Światową Organizację Zdrowia. Niektóre z ograniczeń wprowadzonych przez rząd mogą wzbudzać w Was złość i poczucie ograniczenia Waszej wolności. Warto wtedy przeczytać w rzetelnych źródłach informacji czemu służą te obostrzenia i pamiętać, że jest to terminowe rozwiązanie, które nie będzie trwać wiecznie.

Radzenie sobie ze stresem 

Odczuwanie napięcia w obecnej sytuacji nie jest czymś nadzwyczajnym. Pomaga nam dostrzec niebezpieczeństwo i odpowiednio szybko na nie zareagować. W tym przypadku, np. ze względu na lęk o nasze zdrowie, jaki i zdrowie naszych bliskich, jesteśmy wyczuleni na przestrzeganie bardziej rygorystycznych zasad higieny.

Jeżeli czujecie potrzebę  porozmawiania, gdyż trudno jest Wam poradzić sobie z jakimiś problemami, a może chcecie powiedzieć o czymś dla Was ważnym, radosnym - zachęcam do kontaktu ze mną przez komunikator. Jestem dostępna dla Was  i Waszych Rodziców od poniedziałku do piątku od 8.00 do 11.00 na komunikatorze. Można oczywiście pisać do mnie w innym czasie. Na pewno odpowiem. J J J

Pedagog szkolny

 Anna Duda