Ostatnio dodane

Do Hymnu - konkurs
Do hymnu! To tytuł ogólnopolskiego konkursu w którym dziś wzięliśmy udział. Zadanie konkursowe poleg...
Marsz Różowej Wstążki
W sobotę po raz kolejny przez złotowskie ulice przeszedł Marsz Różowej Wstążki organizowany przez&nb...
Do hymnu
{youtube}E8Ejn4B6YWo{/youtube}

Wykaz podręczników na rok szkolny 2018/2019

Post by Super User
on 16 wrzesień 2018

 

 Wykaz podręczników kl. I png2 
 Wykaz podręczników kl. II  png2
 Wykaz podręczników kl. III  png2
 Wykaz podręczników kl. IV  png2
 Wykaz podręczników kl. V  png2
 Wykaz podręczników kl. VI  png2
 Wykaz podręczników kl. VII  png2
 Wykaz podręczników kl. VIII  png2
Wykaz podręczników kl. III GIM  png2

 

 

Nauka gry w szachy

Post by Super User
on 15 styczeń 2017

Nauka gry w szachy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka, kształci pamięć, umiejętność abstrakcyjnego i logicznego myślenia, rozwija wyobraźnię przestrzenną. Dlatego też wpływa na rozwój intelektu, zwiększa aktywność umysłową, rozbudza twórcze zdolności.
Szachy wbrew pozorom i obiegowym opiniom zawierają wiele elementów wychowawczych. Uczą odwagi i odpowiedzialności za własne decyzje. Młody adept "królewskiej gry" staje się bardziej cierpliwy, wytrwały i w pełni panuje nad sobą. Szachy uczą go pokory: adept wie, że nie wszystkie jego decyzje są słuszne (w myśl powiedzenia, że nie ma na świecie szachisty który wygrałby wszystkie swoje partie). Dzięki temu obiektywizmowi wzrasta szacunek do przeciwnika i samego siebie, a sam potrafi stosować w życiu zasadę "fair play".
Wykształcone w ten sposób cechy umysłu i charakteru objawiają się nie tylko przy szachownicy. Efekty widać już we wczesnej edukacji dziecka. Objawia się to umiejętnością koncentracji nad zagadnieniem, łatwością zapamiętania szczegółów czy szybkością w dotarciu do prawidłowego rozwiązania problemu. Widzimy więc, że szachy to nie tylko wyrafinowana rozrywka intelektualna, ale także ogromna inwestycja w umysły naszych dzieci !!!

 

Czego szachy uczą, co kształtują i rozwijają:

- krytyczne myślenie
- logiczne myślenie
- umiejętności zasadnego działania
- komunikację
- umiejętność podejmowania decyzji
- umiejętność rozwiązywania problemów
- intelekt
- zmysł obserwacji
- umiejętności poznawcze
- pamięć
- uczą szacunku do siebie
- dają pewność siebie
- uczą odpowiedzialności
- rozwijają wyobraźnię
- rozwijają umiejętność analizy napotkanych problemów
- kreatywność
- koncentrację
- uczą dyscypliny
- uczą determinacji
- uczą systematyczności, pilności
- uczą cierpliwości
- uczą zaangażowania
- dodają odwagi
- uczą planowania
- uczą prawidłowego oceniania sytuacji
- uczą uczciwego współzawodnictwa
- wyrabiają umiejętność osiągania wyznaczonych celów
- rozwijają umiejętność nauki na własnych błędach
- uczą strategicznego myślenia
- uczą radzić sobie z niepowodzeniami
- rozwijają zdolności matematyczne i umiejętność czytania ze zrozumieniem

Kalendarz roku szkolnego

Post by Super User
on 11 styczeń 2017

KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2017/2018

 1 września 2016 r.     ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO
Zajęcia dydaktyczne w roku szkolnym dziela się na  dwa semestry

1.09.2015 – 27.01.2017 r.

13.02.2017 – 23.06.2017 r.

I semestr roku szkolnego 2016/17 - 18 tyg

II semestr roku szkolnego 20016/17 – 20 tyg

Terminy w I semestrze
14 grudnia 2016 r. Termin poinformowania uczniów i rodziców o przewidywanych ocenach niedostatecznych i nagannych z zachowania / miesiąc przed posiedzeniem klasyfikacyjnej RP / oraz przewidywanych ocenach ze wszystkich zajęć edukacyjnych
23.12 - 1 stycznia 2017 r. Zimowa przerwa świąteczna
18 stycznia 2017 r. Termin wpisania ocen semestralnych
23 stycznia 2017 r. Posiedzenie  Klasyfikacyjne Rady Pedagogicznej za I semestr 2016/17
Terminy w II semestrze
30.01 - 10.02. 2017 r. Ferie zimowe
13 - 18 kwietnia 2017 r. Wiosenna przerwa świąteczna
24 maja 2017 r. Termin poinformowania uczniów i rodziców o przewidywanych ocenach niedostatecznych i nagannych z zachowania / miesiąc przed posiedzeniem klasyfikacyjnej RP / oraz przewidywanych ocenach ze wszystkich zajęć edukacyjnych
9 czerwca 2017 r. Termin poinformowania uczniów o przewidywanych ocenach rocznych i wpisania ich do dziennika / na tydzień przed posiedzeniem klasyfikacyjnym/
14 czerwca 2017 r. Posiedzenie  Klasyfikacyjne Rady Pedagogicznej za rok szkolny 2016/17

23 czerwca 2017 r.

Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno – wychowawczych
24 czerwca – 31 sierpnia 2017 r. Ferie letnie
Dni dodatkowo wolne od zajęć dydaktycznych
31 X 2016, 2 V 2017, 16 VI 2017.

 

 

lekcje programowania

Post by Super User
on 11 styczeń 2017

Co to jest programowanie?

W najprostszym ujęciu programowanie to komunikacja z komputerem i wydawanie mu poleceń.
Dzięki programom komputer i inne urządzenia wiedzą jak mają zareagować na nasze komendy: jakie działania wykonać, co zapisać w pamięci, co pokazać na wyświetlaczu.
W najprostszym ujęciu programowanie to pisanie instrukcji działania dla urządzeń i komputerów.

Co można zaprogramować?

Programowania wymaga praktycznie każde urządzenie elektroniczne które nas otacza, jak na przykład:

  • Komputer
  • Samochód
  • Telewizor
  • Lodówka
  • Smartfon
  • Tablet

Programy służą nam w wielu aspektach życia codziennego: pomagają lekarzom w diagnozie chorób, w bankowości ułatwiają transakcje finansowe a w branży rozrywkowej, zapewniają nam zabawę. Dzięki programistom możemy zdalnie wykonać przelew a w wolnym czasie zagrać w takie gry jak FIFA czy Wiedźmin.

 

Korzyści dla dziecka

Rozwój myślenia

„Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką” – Bill Gates.
Programowanie to właściwie nauka rozwiązywania problemów i logicznego myślenia. Uczymy kreatywnego myślenia poprzez analizę problemów i zagadnień, które są tematem zadanego programu, w ten sposób wykształcamy w uczestnikach umiejętności analitycznego myślenia.

Oswojenie z technologią

Styczność z nowymi technologiami i urządzeniami jest dla większości z nas rzeczą nieuniknioną. Coraz to większa liczba urządzeń codziennego użytku (laptopy, tablety, smartfony) może przyprawić o ból głowy nie jednego dorosłego.
Dzieci, dzięki naturalnym umiejętnością adaptacyjnym, o wiele szybciej się uczą. Nauka programowania pozwala im zrozumieć jak działają wspomnianych urządzeń a w efekcie nie tylko ułatwia odnalezienie się w świecie nowych technologii, ale także uczy wykorzystywać technologie w twórczy sposób

Nauka zawodu przyszłości

Programiści są aktualnie jednymi z najbardziej poszukiwanych osób na rynku pracy i do tego najlepiej opłacanych. Według różnych szacunków w Polsce brakuje aktualnie około 50 tysięcy specjalistów z tego działu, w Europie nawet 300 tysięcy. Zdobyta przez kursantów wiedza umiejętności to inwestycja w przyszłość.

Praca w grupie

Poprzez programowanie w parach i tworzenie wspólnych projektów, uczymy dzieci jak wykorzystywać wspólny potencjał, brać odpowiedzialność za pracę zespołową i dzielić się tak sukcesami jak i porażkami.

Obiady w szkole

Post by Super User
on 11 styczeń 2017

 

1. Zapisy na obiady przyjmowane są w p.110 (parter) – do 10 dnia każdego m-ca. Zgłoszenia dokonują rodzice/opiekunowie, wypełniając druk deklaracji.

2. Cena 1 obiadu – 7,00 zł. Miesięczna opłata za obiady naliczana jest z góry i płatna do 10-go dnia każdego m-ca za miesiąc bieżący.

3. Odliczeń za czasową nieobecność dziecka na obiadach, dokonuje się w następnym miesiącu rozliczeniowym.

4. Warunkiem uwzględnienia odliczeń jest zgłoszenie nieobecności dziecka - do godziny 9:00 w p.110 lub sekretariacie szkoły, osobiście lub pod nr telefonu: 67 263 50 08; 67 265 00 88 w.15,

5. Rezygnacja z obiadów może być dokonana wyłącznie w formie pisemnej, w każdym czasie, z tym, że złożona po godzinie 9:00 będzie obowiązywała od dnia następnego.

6. Rodzice zobowiązują się do terminowego uiszczania opłat za posiłki do 10 dnia danego miesiąca na rachunek bankowy Szkoły w SBL Złotów, nr konta 65 8941 0006 0018 3178 2000 0040 tytułem np. „obiady za m-c…, imię i nazwisko dziecka” adres szkoły: Złotów, ul. 8 Marca 16.

7. W przypadku nieterminowego dokonywania wpłat lub niezapłacenia należności w danym miesiącu, dziecko zostanie wykreślone z obiadów, przy czym wykreślenie nie zwalnia z obowiązku uregulowania należności za posiłki zrealizowane do dnia wykreślenia.

8. Uczniowie zobowiązani są do przestrzegania Regulaminu stołówki i właściwego zachowania się na terenie stołówki.

 

 

Do pobrania

pdf Karta zgłoszenia dziecka na obiady w stołówce szkolnej

pdf Druk zgłoszenia zmiany/rezygnacji z obiadów