Ostatnio dodane

Mikołajkowa wizyta w Fabryce Bombek
Klasy IIa i IIIa wybrały się na wycieczkę do Gniezna do Fabryki Bombek "Kadpol". Uczniowie pozn...

Nauka gry w szachy

Post by Super User
on 15 styczeń 2017

Nauka gry w szachy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka, kształci pamięć, umiejętność abstrakcyjnego i logicznego myślenia, rozwija wyobraźnię przestrzenną. Dlatego też wpływa na rozwój intelektu, zwiększa aktywność umysłową, rozbudza twórcze zdolności.
Szachy wbrew pozorom i obiegowym opiniom zawierają wiele elementów wychowawczych. Uczą odwagi i odpowiedzialności za własne decyzje. Młody adept "królewskiej gry" staje się bardziej cierpliwy, wytrwały i w pełni panuje nad sobą. Szachy uczą go pokory: adept wie, że nie wszystkie jego decyzje są słuszne (w myśl powiedzenia, że nie ma na świecie szachisty który wygrałby wszystkie swoje partie). Dzięki temu obiektywizmowi wzrasta szacunek do przeciwnika i samego siebie, a sam potrafi stosować w życiu zasadę "fair play".
Wykształcone w ten sposób cechy umysłu i charakteru objawiają się nie tylko przy szachownicy. Efekty widać już we wczesnej edukacji dziecka. Objawia się to umiejętnością koncentracji nad zagadnieniem, łatwością zapamiętania szczegółów czy szybkością w dotarciu do prawidłowego rozwiązania problemu. Widzimy więc, że szachy to nie tylko wyrafinowana rozrywka intelektualna, ale także ogromna inwestycja w umysły naszych dzieci !!!

 

Czego szachy uczą, co kształtują i rozwijają:

- krytyczne myślenie
- logiczne myślenie
- umiejętności zasadnego działania
- komunikację
- umiejętność podejmowania decyzji
- umiejętność rozwiązywania problemów
- intelekt
- zmysł obserwacji
- umiejętności poznawcze
- pamięć
- uczą szacunku do siebie
- dają pewność siebie
- uczą odpowiedzialności
- rozwijają wyobraźnię
- rozwijają umiejętność analizy napotkanych problemów
- kreatywność
- koncentrację
- uczą dyscypliny
- uczą determinacji
- uczą systematyczności, pilności
- uczą cierpliwości
- uczą zaangażowania
- dodają odwagi
- uczą planowania
- uczą prawidłowego oceniania sytuacji
- uczą uczciwego współzawodnictwa
- wyrabiają umiejętność osiągania wyznaczonych celów
- rozwijają umiejętność nauki na własnych błędach
- uczą strategicznego myślenia
- uczą radzić sobie z niepowodzeniami
- rozwijają zdolności matematyczne i umiejętność czytania ze zrozumieniem

lekcje programowania

Post by Super User
on 11 styczeń 2017

Co to jest programowanie?

W najprostszym ujęciu programowanie to komunikacja z komputerem i wydawanie mu poleceń.
Dzięki programom komputer i inne urządzenia wiedzą jak mają zareagować na nasze komendy: jakie działania wykonać, co zapisać w pamięci, co pokazać na wyświetlaczu.
W najprostszym ujęciu programowanie to pisanie instrukcji działania dla urządzeń i komputerów.

Co można zaprogramować?

Programowania wymaga praktycznie każde urządzenie elektroniczne które nas otacza, jak na przykład:

  • Komputer
  • Samochód
  • Telewizor
  • Lodówka
  • Smartfon
  • Tablet

Programy służą nam w wielu aspektach życia codziennego: pomagają lekarzom w diagnozie chorób, w bankowości ułatwiają transakcje finansowe a w branży rozrywkowej, zapewniają nam zabawę. Dzięki programistom możemy zdalnie wykonać przelew a w wolnym czasie zagrać w takie gry jak FIFA czy Wiedźmin.

 

Korzyści dla dziecka

Rozwój myślenia

„Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką” – Bill Gates.
Programowanie to właściwie nauka rozwiązywania problemów i logicznego myślenia. Uczymy kreatywnego myślenia poprzez analizę problemów i zagadnień, które są tematem zadanego programu, w ten sposób wykształcamy w uczestnikach umiejętności analitycznego myślenia.

Oswojenie z technologią

Styczność z nowymi technologiami i urządzeniami jest dla większości z nas rzeczą nieuniknioną. Coraz to większa liczba urządzeń codziennego użytku (laptopy, tablety, smartfony) może przyprawić o ból głowy nie jednego dorosłego.
Dzieci, dzięki naturalnym umiejętnością adaptacyjnym, o wiele szybciej się uczą. Nauka programowania pozwala im zrozumieć jak działają wspomnianych urządzeń a w efekcie nie tylko ułatwia odnalezienie się w świecie nowych technologii, ale także uczy wykorzystywać technologie w twórczy sposób

Nauka zawodu przyszłości

Programiści są aktualnie jednymi z najbardziej poszukiwanych osób na rynku pracy i do tego najlepiej opłacanych. Według różnych szacunków w Polsce brakuje aktualnie około 50 tysięcy specjalistów z tego działu, w Europie nawet 300 tysięcy. Zdobyta przez kursantów wiedza umiejętności to inwestycja w przyszłość.

Praca w grupie

Poprzez programowanie w parach i tworzenie wspólnych projektów, uczymy dzieci jak wykorzystywać wspólny potencjał, brać odpowiedzialność za pracę zespołową i dzielić się tak sukcesami jak i porażkami.

Obiady w szkole

Post by Super User
on 11 styczeń 2017
  1. Cena jednego obiadu wynosi 6,00.
  2. Miesięczna opłata za obiady naliczana jest z góry.
  3. Zgłoszenie nieobecności ucznia w danym dniu/dniach należy dokonać najpóźniej do godziny 9:00 osobiście lub telefonicznie pod nr telefonu 67-263-50-08 lub 67-265-00-88
  4. Odliczeń za zgłoszoną czasową nieobecność dziecka w szkole dokonuje się w następnym miesiącu zgodnie z regulaminem korzystania ze stołówki szkolnej.
  5. Rodzice/opiekunowie prawni dziecka zobowiązują są do terminowego uiszczania opłat za posiłki do dnia 10-go danego miesiąca /jeżeli termin płatności przypada w dzień wolny od pracy ostateczny termin wpłaty należności przypada na pierwszy dzień roboczy/.
  6. Opłaty należy uiszczać w gotówce w księgowości szkoły /pokój nr 16/ lub przelewem na konto Szkoły Podstawowej Nr 2 ul. 8 Marca 16 w banku SBL Złotów nr konta: 65 8941 0006 0018 3178 2000 0040
  7. W tytule wpłaty należy podać za jaki miesiąc wnoszona jest opłata oraz imię i nazwisko dziecka.
  8. W przypadku nieterminowego dokonywania wpłat będą naliczane odsetki za zwłokę.

Kalendarz roku szkolnego

Post by Super User
on 11 styczeń 2017

KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2017/2018

 1 września 2016 r.     ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO
Zajęcia dydaktyczne w roku szkolnym dziela się na  dwa semestry

1.09.2015 – 27.01.2017 r.

13.02.2017 – 23.06.2017 r.

I semestr roku szkolnego 2016/17 - 18 tyg

II semestr roku szkolnego 20016/17 – 20 tyg

Terminy w I semestrze
14 grudnia 2016 r. Termin poinformowania uczniów i rodziców o przewidywanych ocenach niedostatecznych i nagannych z zachowania / miesiąc przed posiedzeniem klasyfikacyjnej RP / oraz przewidywanych ocenach ze wszystkich zajęć edukacyjnych
23.12 - 1 stycznia 2017 r. Zimowa przerwa świąteczna
18 stycznia 2017 r. Termin wpisania ocen semestralnych
23 stycznia 2017 r. Posiedzenie  Klasyfikacyjne Rady Pedagogicznej za I semestr 2016/17
Terminy w II semestrze
30.01 - 10.02. 2017 r. Ferie zimowe
13 - 18 kwietnia 2017 r. Wiosenna przerwa świąteczna
24 maja 2017 r. Termin poinformowania uczniów i rodziców o przewidywanych ocenach niedostatecznych i nagannych z zachowania / miesiąc przed posiedzeniem klasyfikacyjnej RP / oraz przewidywanych ocenach ze wszystkich zajęć edukacyjnych
9 czerwca 2017 r. Termin poinformowania uczniów o przewidywanych ocenach rocznych i wpisania ich do dziennika / na tydzień przed posiedzeniem klasyfikacyjnym/
14 czerwca 2017 r. Posiedzenie  Klasyfikacyjne Rady Pedagogicznej za rok szkolny 2016/17

23 czerwca 2017 r.

Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno – wychowawczych
24 czerwca – 31 sierpnia 2017 r. Ferie letnie
Dni dodatkowo wolne od zajęć dydaktycznych
31 X 2016, 2 V 2017, 16 VI 2017.

 

 

Zebrania i konsultacje

Post by Super User
on 11 styczeń 2017

ZEBRANIA Z RODZICAMI w roku szkolnym 2017/2018

13 września 2017 r.

13 grudnia 2017 r.

24 stycznia 2018 r.

16 maja 2018 r.

DNI OTWARTEJ SZKOŁY - konsultacje rodziców z nauczycielami

Terminy spotkań rodziców z nauczycielami godz. 17.00 – 18.00
25 października 2017 r.
29 listopada 2017 r.
21 marca 2018 r.
25 kwietnia 2018 r.

PODCZAS ZEBRAŃ Z RODZICAMI JAK RÓWNIEŻ DNI OTWARTYCH

DYŻUR PEŁNI RADA RODZICÓW